Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τρίτη, 21 Δεκεμβρίου 2010

(αντι)μάθημα φυσικής νο1

(αναδημοσίευση από το menuetto-g.blogspot.com)
                                                              

8 σχόλια:

  1. Να σκοτώσουμε τη δασκάλα:
    http://www.aek365.gr/a-96056/%CF%83%CE%BA%CE%BF%CF%84%CF%89%CF%83%CF%84%CE%B5-%CF%84%CE%B7-%CE%B4%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CE%B1.htm

    RdF

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το παραπάνω σχόλιο που μας στάλθηκε είναι ενδεικτικό της σχολικής ασφυξίας που ζουν οι μαθητές και οι μαθήτριες καθημερινά. Ουσιαστικά περιγράφει το πόσο μισητός μπορεί να γίνει ο ρόλος του δασκάλου-παιδονόμου και αυτός/η που τον αναπαράγει, ακόμα και στην ηλικία των 12 ετών!
    Βέβαια από το να αντισταθεί κανείς στις προστακτικές της σχολικής πραγματικότητας -ή σε οποιαδήποτε καταπιεστική συνθήκη- μέχρι να σχεδιάσει τη δολοφονία του καταπιεστή του και δη μέσω μιας εικονικής πραγματικότητας, όπως είναι το facebook, υπάρχει μεγάλη απόσταση..
    Μέσα σε έναν τόσο καταπιεστικό θεσμό, όπως το σχολείο, αυτό στο οποίο πρέπει να αντισταθούμε είναι οι σχέσεις ιεραρχίας, που παράγουν την καταπίεση και την υποτακτικότητα. Αυτό που θέλουμε να σκοτώσουμε είναι ο ρόλος του δασκάλου, όχι αυτόν/ην που, σαν φυσική παρουσία, αναλαμβάνει να τον παίξει. Ένα πλήγμα σε τέτοιου είδους σχέσεις και η αντικατάστασή τους με αντιιεραρχικές σχέσεις ισότητας αποδεικνύεται πολύ πιο καταστροφικό για έναν θεσμό που παράγει καταπίεση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. βασικά υπέρμετρη ηλεκτρονική βλακεία δείχνει το συγκεκριμένο περιστατικό...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δε νομίζω ότι το "βλακόμετρο" μπορεί να λειτουργήσει σε 11χρονα παιδιά, βλακεία μ' ακούγεται ο παραπάνω αφορισμός..! Μας αρέσει δεν μας αρέσει είναι όντως μια κοινωνική πραγματικότητα, ενδεικτική της σχολικής καταπίεσης. Ακόμα και αν εκφράζεται μ' ένα κατακριτέο μέσο όπως το F/B δεν μπορούμε να κατακρίνουμε τα ίδια τα παιδιά (που έστω και ηλεκτρονικά εκτέθηκαν στους βαθμονόμους τους)...

    RdF

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. πραγματικά δεν καταλαβαίνω τι εννοείς??? επιτέθηκαν στους βαθμονόμους τους??? ετσί βλέπεις την επίθεση στο σύστημα διδσκαλίας? με άμεση σωματική επίθεση στους δασκάλους και στους καθηγητές? αυτή η λογική στο μόνο που μπορεί να οδηγήσει είναι μια κοινωνια κανίβαλλων...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Δεν βγαίνει κανένα νόημα απ' τους ανώνυμους αφορισμούς, δεν έχει και νόημα να μετατρέψουμε το blog σε indy... Απλά διευκρινίζω και αποσύρομαι: πουθενά δεν αναφέρθηκε η φράση "επιτέθηκαν στους βαθμονόμους τους"! Στο F/B εκφράστηκαν απειλές (όπως εμείς πχ μπορεί να καίμε απουσιολόγια και να απειλούμε στο προσωπικο τους καθηγητές για να μην δώσουν αποβολές) και εγώ απλά επισήμανα ότι "παιδιά εκτέθηκαν στους βαθμονόμους τους". Μια χαρά χορτοφάγος μπορώ να είμαι -άλλοι έχουν στραβομάρα και κανιβαλίζουν τη συζήτηση, περαστικά σε όλους μας!

    RdF

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. εκφράστηκαν απειλές για την ίδια τους τη ζωή αν αυτό σου λέει κάτι. δεν έχει καμία σχέση με ένα καμμένο απουσιολόγιο... τες πα και εγώ συμφωνώ πως δεν έχει νόημα να συνεχιστεί ο ηλεκτρονικος διάλογος...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Το ζήτημα δεν είναι αν πρέπει ή όχι να υπάρξει φυσική βία απέναντι σε καταπιεστές βαθμονόμους, (αν και ένα παραδοσιακό γιαουρτάκι μπορεί να κάνει καλά τη δουλειά του διασυρμού, ή μια επίθεση με σπρέη στο αμαξάκι τους μπορεί να τους τρομάξει όσο τίποτα). Αυτό δεν κρίνεται με γενικεύσεις. Το ζήτημα είναι, άσχετα αν και πόσο "ανατριχιάζει" ή σοκάρει κάποιους αυτό το σκηνικό στο F/B, πως δηλώνει ένα κομμάτι της σχολικής πραγματικότητας. Το να κρίνουμε με αφορισμούς αυτήν την εκδήλωση επιθετικότητας από την πλευρά των μαθητών ξεφεύγει πολύ και από κοινωνιολογισμούς και ηθικισμούς. Δεν μιλάμε για ένα "ακατάληπτο" μίσος τύπου Columbine όπου όλοι ήταν ένοχοι(σύμφωνα με τους 16χρονους εκτελεστές), αλλά για μια στοχευμένη αγανάκτηση απέναντι σε κάποιον που δίνει πρόσωπο στον μηχανισμό του σχολείου: την δασκάλα τους. Δεν νομίζω πως εμπίπτει κάτι τέτοιο (ακόμα και αν δεν πρόκειται για γνώριμους ιντερνετικούς "χαβαλέδες)" στον κανιβαλισμό.
    Πάντως νομίζω πως συζητάμε για ένα "γεγονός" στη βάση μιας είδησης από κάποιο αστικό media. Πιθανόν να συζητάμε δηλαδή εδώ μέσα, για κάτι "μη γενόμενο" ή μηντιακά παραποιημένο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή